Jehlové a bezjehlové spoje
Jehlové a bezjehlové spoje
ROZSAH POUŽITÍ od 5 do 25 mm
PÁSOVÝ SPOJ typ SR - spojky + nýty + spojovací jehla
PÁSOVÝ SPOJ typ BR - spojky + nýty
BEZJEHLOVÝ SPOJ BR-14
BEZJEHLOVÝ SPOJ BR-10
JEHLOVÝ SPOJ
R2
JEHLOVÝ SPOJ R5, R 5-1/2, R6
Spojovací metoda
Spojení se sestává z řady destičkových spojek. Ty jsou montovány prostřednictvím speciálních nýtů, které je usazují do pásu pomocí přípravků R2T, MSRT, nebo MBRT s možností snýtování dvou, pěti, nebo sedmi nýtů najednou.
Spojovací profil
Relativně hladký povrch spojení je výsledkem zaoblených hran a dobře zanýtovaných nýtů.
Oblast použití
FLEXCO jehlový a bezjehlový spoj je určen zejména pro nasazení u těžkých dopravních pásů a výtahových pásů. Typickým přepravovaným materiálem je písek, štěrk, suť, uhlí, cement, asfalt, sůl, kovový odpad apod.
A. Zjištění pevnosti v tahu dopravního pásu
Správné zvolení optimálního spoje bude záviset na pevnosti v tahu dopravního pásu nebo řemene. Zjistěte pevnost v tahu Vámi používaného pásu a stanovte, zda je tento pro použití mechanických spojek vhodný.
B. Změřte tloušťku pásu
Jsou-li spojky v daném případě vhodné k použití, pak je nutno změřit tloušťku pásu.
C. Zkontrolujte vhodnost mechanického spoje zhlediska nejmenšího průměru bubnu dopravníku
Týká se pouze bubnů s úhlem opásání větším než 90°. U napínacích a samočistících bubnů musí být požadované hodnoty zvětšeny o 25%.
D. Zvolte velikost spojek pro zjištěné hodnoty
Velikost spoje | Pro pevnost v tahu pásu do N/mm | Tloušťka pásu mm | pro minimální průměr bubnu mm |
R2 | 400 | 5 – 10 | 125 |
R5 | 800 | 6 – 11 | 200 |
R5 – 1/2 | 1250 | 8 – 15 | 250 |
R6/RAR6 | 1400 / 1600 | 10 – 17 | 400 |
R8/RAR8 | 2000 / 2500 | 10 – 17 | 400 |
R9S | 3500 | 16 – 25 | 1050 |
BR-6 | 630 | 6 – 7 | 350 |
BR-10 | 1250 | 6 – 17 | 450 |
BR-14 | 1600 | 10 – 24 | 900 |
R5-1/2
RAR6
R6
R5
R2
BR-10
BR-14
BEZJEHLOVÉ SPOJE
Výběr šanýrů BR
Instalace BR šanýru
Obsah spoje v baleních
Obsah spoje v baleních
Spoj BR-10
Přípravek MBRTA
JEHLOVÉ SPOJE
Šanýry SE
Šanýry SE
Silikon SL5-1
Šanýr RAR6
Šanýr R2
Šanýr R5
Šanýr R5-1/2
Šanýr R6
Spoj R2
Spoj R5 v PVC pásu
Spoj R5
Šanýr R5
Šanýr RAR6
Spoj RAR8
Spoj RAR8
Šanýry RAR8
Šanýry RAR8
Šanýr RAR8
Šanýr RAR8
Spoj R5
SRTA
MSRT
Přípravek R2T
Přípravek SRTA
Deska SR27SA
Kontrola spoje
Přípravek MSRTX
R5MA
R5-1/2MA
Přípravek SRTA
Provedení spojek
Zinková ocel
Vhodné pro každé použití pouze ochranu povrchu proti rzi a povětrnostním vlivům.
Rust Alloy
Nerezová legura s chromovaným povrchem. Nejvhodnější pro použití v důlních provozech se zvýšenou korozivzdorností proti spodním vodám. Dodávají se ve velikostech R5 a R5-1/2 . RustAlloy je obchodní značkou fy Flexible Steel Lacing Company.
Nerezová ocel mat.1.440.
Spojky z nerezové oceli 1.4401 jsou antimagnetické, zvláště odolné proti oděru, kyselinám a chemikáliím. Dodávány jsou spoje buď celé z nerezu nebo pouze horní destičky nerezové a zbývající část spojení (dolní destičky, šrouby a matky) z oceli.
Nýty
Pro správné zvolení nýtů je nutno znát tloušťku pásů, na základě níž určíme pro daný typ spoje druh nýtů. Nýty jsou baleny v kartonech po 250 ks: SRAA, SRA, SRB, SRC, SRC/D, SRD, SRE, SRF, SRG, SRH, SRI, SRJ a SRK mohou být baleny po 100 ks. Pro velkospotřebu je možno objednat nýty v kbelících po 2000 ks: SRA-2M, SRB-2M, SRC-2M, SRC/D-2M, SRD-2M, SRE-2M, SRF-2M a SRG-2M.
Typ spoje | Tloušťka pásu | Typ nýtu |
BR-10 | 6 – 8 | SRA |
7 – 10 | SRB | |
9 – 11 | SRC | |
10 – 13 | SRC/D | |
12 – 14 | SRD | |
13 – 16 | SRE | |
15 – 17 | SRF | |
BR-14 | 10 – 13 | SRD |
12 – 14 | SRE | |
13 – 16 | SRF | |
15 – 17 | SRG | |
16 – 19 | SRH | |
18 – 21 | SRI | |
20 – 22 | SRJ | |
21 – 24 | SRK |
Typ spoje | Tloušťka pásu v mm | Typ nýtu |
R2 | 5 – 6 | SRAA |
6 – 8 | SRA | |
7 – 10 | SRB | |
R5 | 6 – 8 | SRA |
7 – 10 | SRB | |
9 – 11 | SRC | |
R5-1/2 | 8 – 9 | SRB |
9 – 10,5 | SRC | |
10 – 12 | SRC/D | |
11 – 13,5 | SRD | |
13 – 15 | SRE | |
R6 / R8 | 9 – 11 | SRC/D |
10,5 – 13 | SRD | |
12 – 14 | SRE | |
13,5 – 16 | SRF | |
15 – 17 | SRG |
Šíře pásu | Počet nýtů potřebný pro daný typ spoje | ||
R2 | R5, 5-1/2, R6 | R8 | |
400 | 36 | 90 | – |
500 | 44 | 110 | – |
650 | 56 | 140 | – |
800 | 68 | 170 | – |
1000 | 88 | 220 | 352 |
1200 | 108 | 270 | 432 |
1400 | 124 | 310 | 496 |
1600 | 144 | 360 | 576 |
1800 | 164 | 410 | 656 |
Montáž
Pomocí přípravku R2T, MSRT a MBRT ustavíme pás destiček na spojovaný pás a přes zásobník nýtů údery kladiva provedeme nanýtování. Po oboustranném zanýtování pásu spojek provedeme spojení vhodnou spojovací jehlou.